Pages

Ads 468x60px

Monday, August 13, 2012

segunung budi selaut ingatan

assalamualaikum.

nak story hal sekola pula kali ni. ok! lets start. rabu minggu lepas, sekolah saya telah meraikan hari persaraan cikgu yang telah 12 tahun berkhidmat di sekolah kami. saya sempat mengenali beliau hanya sekejap kerana saya di'posting'kan di sekolah tersebut pada penghujung 2010.

lebih kurang setahun lebih saya mengenali beliau. baik orangnya. xlokek dengan cerita, pengalaman dan nasihat. ;) bersara pada usia 58 tahun. 
serba sedikit mengenai persiapan yang telah dilakukan untuk meraikan persaraan beliau, since saya dan rakan-rakan guru yang lain berpendapat, Majlis Persaraan ini merupakan satu majlis yang penting dan ianya sekali seumur hidup. iyalah kan, setelah berpuluh-puluh tahun berbakti kepada anak bangsa. haruslah ianya diraikan dengan meriah walaupun sambutannya diadakan pada bulan ramadhan. :)

disebabkan saya memegang jawatan setiausaha kelab guru, saya hanya diberi tugas untukmenguruskan urusan surat menyurat. alahai... 1 surat jer sebab ada seorang je jemputan daripada PPD Kerian. so, saya telah mengambil keputusan untuk menyibukkan diri di jawatankuasa sambutan. seperti biasa, sudah semestinya kak ainol akan keluarkan idea last minit yang sangat whoahhh!!

projek pertama untuk sambutan ini adalah kad.. dan of course lah, design kad ini daripada kad ainol, dan kami-kami yang lain, akan cuba realisasikan idea tersebut.


then, kami juga menghias kereta cikgu phuah,dengan renda-renda cantik dan manis, untuk cikgu shariff melambai-lambai buat kali terakhir kepada warga sekolah.


hadiah. sudah pasti hadiah titipan terakhir dari warga sekolah buat cikgu shariff. jadi selaku setiausaha, saya belikan beliau sepasang kasut kulit jenama Larrie dan sepasang baju melayu buat beliau. cantik dan sesuai pada kiraan saya. panitia dan persatuan lain, saya terlupa nak bertanya kepada mereka.

ok la. untuk menjamu mata, ini merupakan gambar dan rakaman peristiwa sempena Majlis Persaraan Tn. Haji Shariff B. Taib. :) enjoice~!



pakpakpompom..macam pengatin baru dah:)


beliau:)

ucapan akhir sebelum bersara

sajak "Bagai Air yang mengalir" dedikasi khas buat beliau dari Kak Chon n Cikgu Phuah

persembahan silat yang sangat bersungguh

say goodbye:)

ok! saya tengah excited menabur bunga rampai.


sebahagian daripada hadiah beliau.

simbolik tandatangan terakhir. we didi this almost everyday!!

with the dayangs! dayang or dayong?

just retired.

0 gorgeous:

Post a Comment

love

Daisypath Anniversary tickers

TTC

Lilypie Trying to Conceive 15 to 80 day cycle tickers